MENÜ

Simson S51
Minden, ami motor

Tudnivalók a karburátorról

Az S51-es simsonokat alapjában véve kétféle karburátor típussal szerelték. Ezek a 16N1, és 16N3 típusok. Ezeken belül volt több altípus is, de ezek csak kevés dologban térnek el egymástól, a felépítésük gyakorlatilag megegyezik. A KR51/2 Schwalbe és SR50 típusok kaptak módosított változatot, de a 70ccm-es modellek is módosított verziót kaptak ezekből. Magyarországra fojtott S51/1B-H40 illetve SR51/1B-H40 típusjelű motorok is érkeztek, melyek fojtottak voltak, akár csak az S51N-H típus. Ezek rövidebb tolattyús házzal ellátott karburátort kaptak, melyben nem emelhető fel teljesen a súber, ezáltal nem lehet teljes gázt adni neki. N1-es karburátornál régen az N-H típusnál ezt egy kivehető karikával oldották meg. A fojtott példányok hosszabb kipufogókönyököt, a henger perselyében alacsonyabb kipufogó nyílást is kaptak fojtás gyanánt. Az N-H típusnál a dob is más, mint a B vagy Enduro típusoké, hiányzik belőle a konfúzor.

 

1: Indítási keverőcső
2: Tűszelep 
3: Főfúvóka
4: Főfúvóka tartó
5: Alapjárati fúvóka

1: Szivató(indító) fúvóka

 

1: Indítási keverőcső
2: Tűszelep
3: Főfúvóka
4: Főfúvóka tartó
5: Alapjárati fúvókát takaró csavar

Asztali nézet